Ny bloggportal

Okay hörrni, detta känns helt sjukt haha. Jag har bytt bloggportal! Jag har bytt till Nouw för att det verkar väldigt enkelt och bra, och blogg.se har enligt mig bara blivit sämre och sämre. Jag har växt upp här, om mindre än två veckor har jag bloggat i fyra år. FYRA ÅR. Men har funderat länge på att byta bloggportal och nu tog jag steget. Ska föra över mitt domännamn så snart jag kan, men vet ej om det går pga glömt mitt binero lösen heheh så får se. Annars får ni helt enkelt stå ut med att ni får skriva nouw.com/julej from now. Hoppas ni följer med! PUSSS ♥

Uppdatering om life

Tjenaaaaa. Var ett tag sen, bara sisådär 200 år eller något. HEJ iallafall. Vad har hänt den här tiden då? Ingenting faktiskt. Inget speciellt iallafall haha. Friendoz, skola, youtube och shopping typ. Och denna vecka är det NP som jag håller på med i la escuela. Kommer tyvärr vara så i x antal veckor nu. Men är iallafall inte stressad oså över det, bra drygt att sitta i 3,5 h och läsa samma text om och om igen och allt sånt ni vet ;)
 
Wellwell, annars då? Fick en liten bloggkick nyss och ville skriva ett inlägg. Väldigt chill inlägg som ni nog märker haha, som förut, men senaste året när jag har bloggat lite seriösare har jag ju tappat hela bloggpeppen. Så kör nu på en chill blogg utan press :) Får se hur det går, men blir kvalle på inläggen ändå tror jag, det är bara det här inlägget som spårar ur lite hehe. Men just NU är jag sugen på att blogga, oklart hur jag känner imorrn eller nästa vecka eller nästa år men jaja, man ska ju göra det man tycker är kul och nu kände jag för att blogga. Älskar ju att blogga men hade verkligen 0 inspo. Jaja nu blickar vi framåt ;) Och tänker inte be om ursäkt för mobilbild heller för vem bryr sig. Plus så är den snygg så yaassss. Hörs 
 

Babyliss locktång

Can we just take a moment för denna locktång? Bästaaa! Lockarna blir hur snygga som helst och håller i evigheter. Locktången värms upp på bara 1 minut (!!) också och man behöver bara hålla i någon sekund för att få en fin korkskruv vilket är ett stoooort plus när man fixar sig till skolan. Fick hem den förra veckan och den överträffade mina förväntningar såå mycket, svinnöjd med denna! Och att den är så himla billig är ju också grymt nice. Babyliss Easy curl heter den och ni hittar den för billigast pris hos tretti.se där den bara kostar 285 och gratis frakt. Kan det bli bättre? No I don't think so. 

Onsss

Heej bloggen! Som vanligt har det been forever sedan jag bloggade sist ;) Men idag är det iallafall onsdag och vi slutade som vanligt halv tolv, då åkte jag och Lovisa hem och jobbade med ett NO-projekt. Tog seriöst hela dagen, slutade precis så ca. 8 timmar haha. Det vi gör är att istället för powerpoint som alla andra gör (om olika metaller) så gör vi en video, som ett NO program, så idag har vi filmat och redigerat. Så eftersom att sånt är jättekul så gjorde det såklart inget att det tog hela dagen, valde ju att lägga det för det är kul att göra en bra video ;) 
 
På tal om filmer jag gör som skolprojekt, förra terminen gjorde jag ett recept på engelska som också var en uppgift jag tog fett seriöst med flera kameror osv hahaha. Vill ni att jag publicerar den på Youtube? För det är en jättebra gjord video men pratar ju engelska och så är den väldigt överdriven haha. Men kommentera om ni vill se! 
 
Nu ska jag duscha och sedan blir det väl some sleep. Pussssss

Söndag i Stockholm


Vaknade vid nio, åt hotellfrukost som för mig var en våffla och massa bacon hehe.. Sedan fixade jag mig så gick vi till fotografiska museet och kollade Herb Ritts utställningen, sedan åkte vi till skans tull för att kolla efter kjol på ett nionde H&M men fanns såklart inte min storlek. Men, sen när vi skulle till stationen såg jag Clara Henry! Såååå kul :D Så tog en bild med henne och nu sitter vi på tåget på väg hem. Ikväll ska jag nog träffa friends, men vi får se. Hoppas ni har en bra dag, pusssss 

Stockholmsweekend


Hej! Idag åkte jag, mamma och Erik till Stockholm för shopping och mys. Gick först runt lite på söder, fikade på Starbucks som tydligen har öppnat där, sedan åkte vi till "centrum" och gick runt i massa affärer. Jag var på jakt efter en kjol men den jag ville ha fanns ingenstans och hittade inte något annat heller, så blev ingen shopping för mig utom lite underkläder från VS. Och svinmycket godis från USA godis i skrapan! Kanske gör en video imorgon när jag och friends testar det om ni vill. 
Vi åt middag på Prime burgers, jag åt cheese and bacon burger med cheesy fries och en choklad milkshake till det, grymt gott alltihopa. 
Imorgon ska vi gå till fotografiska och kanske en tripp på stan innan vi åker hem och då ska jag träffa friendos en stund. Sedan väntas en ny vecka! 
Hoppas ni har det jättebra, pussss. 

Nyårspics

Här är lite bilder från nyår, firade med vänner och vi hade jättekul. Idag ska jag inte göra något utan bara ligga i sängen med serier typ. Det var jättelänge sedan jag gjorde det sist, har varit så mycket med friends senaste tiden haha.
 
Nu är det nytt år och jag ska börja blogga mer igen. Lovar ingen superupdate från dag ett men ska försöka blogga mer och mer iallafall. Hoppas att ni har det bra, puss! 

2015!

Gott nytt år alla fina! 




Juldagen

Igår var det julafton om någon missade det, jag hade en jättemysig dag och fick superfina presenter. Jag ska göra en haul så fort som möjligt om ni vill se :) 

Men idag bär det av till mormor och morfar för ännu ett julfirande, har varit hos farmor och farfar de senaste dagarna. Älskar julen och allt omkring, så mysigt. Och imorgon blir det en sväng på mellandagsrean med Lovisa och så kanske jag spelar in haulen då. Hoppas att ni alla har haft en bra jul, och fortfarande har det! Pusssss. 

Broken iPhone


Detta hände igår... Spräckte hela baksidan på mobilen, wehå :/ Jag har tappat den många gånger men detta blev droppen och telefonen sprack. Men som tur är var det inte framsidan så den funkar som vanligt och man stör sig inte på det. Fyllde även i sprickorna med färg som jag har sett massor av på Tumblr, Pinterest, Weheartit etc. för ska det vara sprickor kan det lika gärna vara fina sprickor ;) 

Marc By Marc Jacobs Dreamy Logo Neoprene Laptop Case

Jag är heeelt kär i dessa laptopfodral från Marc By Marc Jacobs. SÅ himla fina. Jag önskar mig absolut ett sånt här i julklapp, skyddar datorn och är jättesnyggt på samtidigt. ♥ 

Städat sminkbord


Förlåt för jättemörka bilder, men ser ni skillnaden?! Jag älskar att ha fint i mitt rum men varar oftast inte så länge hehe, och orkar oftast inte ta tag i städningen men på natten blir jag alltid så motiverad till allt så häromnatten städade jag mitt sminkbord. Har fortfarande kvar resten av mitt rum men detta är ett steg på vägen ;) 

Vill ni ha en uppdaterad roomtour när jag har städat? 

Collective haul

Som jag sa så var jag i Stockholm förra helgen med Lovisa och blev lite shopping, sedan har jag även beställt lite saker och köpt lite andra saker på senaste tiden. Så nu har jag samlat ihop allt det i en collective haul! 
 
Vill ni att jag fortsätter lägga ut mina videos på bloggen också? 

American pancakes

Idag blev det amerikanska pannkakor till frukost/lunch/fika och det var som vanligt väldigt gott. Ni hittar receptet som jag alltid gör här, jag gör den alternativa varianten and I love it ♥ 

Sista lovdagen

Bild från i somras. 
 
Godmorgon! Jag vaknade halv nio av att vi hade ställt larm men både jag och Lovisa somnade om till 12 då mamma kom in och väckte oss, för eftersom att det är sista lovdagen idag måste vi ställa tillbaka dygnet lite ;) Så är jättetrött men jag hoppas att jag kommer kunna somna tidigt ikväll. 
 
Vad händer idag då? Jag tror inte vi kommer göra något speciellt, bara njuta av våran sista lediga dag haha. Lovet har iallafall varit jättebra, men som vanligt kunde det varit längre ;) Puss!